Ta det som är bäst (och skit i resten)!

Nu i juletider så är det många som känner sig stressade. Mycket ska hinnas med, julklappar, julbak, julmat, julfint, julpyntat mm mm. Mitt i alltihop förväntas man vara lycklig och känna den där värmen när allt är så juligt fint och man umgås med sina nära och kära.

Jag kan sälla mig till skaran som tidigare hade alla måsten på agendan innan jul. Nu har jag skalat bort allt som jag inte gillar och som egentligen är onödigt. Kvar blir det som jag tycker om och som är viktigt för mig, för oss. T ex är jag inte så noga med städning och annat, det är ju den mörka årstiden... Jag lagar bara den julmaten som vi gillar, allt annat går bort. Jag planerar julklappsinköpen noga och köper hellre mer genomtänkt och personligt än ett berg av klappar som oftast inte kommer till användning och som köpts under stress. Jag julpyntar bara med det som barnen har gjort och blommor som jag tycker om.  Vi brukar ta oss tid att pyssla eftersom det är så otroligt härligt och tillfredsställande när man skapat något själv. Granen tar vi in tidigt eftersom vi alla tycker den är så mysig. 

En sak som jag brukar ta mig tid till är att skriva julkort. Det är roligt att sitta och fixa och göra sina egna kort men i år blev det något annat som tog den tiden. Därför får det bli en julhälsning här i bloggen.

När väl julledigheten börjar så kopplar jag bara av och lägger bort alla måsten. Det blir en lång och skön helg då man får fylla på energidepåerna så att de räcker ända till sommaren.

Hur känner ni inför julen? Har ni fortfarande en massa måsten eller har ni gjort som jag, bara tar det som är bäst och som man tycker om?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag kör Maggan stilen. Gör bara det jag tycker om med de jag tycker om. Känns absolut skönast så och ger mest energi. Kram Åsa

2008-12-16 @ 12:20:16
URL: http://acepinky.blogg.se/
Postat av: hallinbloggar

Åsa;

Det låter bra! Lugn och ro behöva vi energiska människor...

2008-12-16 @ 22:13:35
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0