Lite boktips för semestern

Här kommer några boktips för sommaren!

1. Middlesex - Jeffrey Eugenides. Vår bok i bokcirkeln (som jag har valt). Enligt recensioner så ska det var en fantastisk familjeskildring att skratta, glädjas och gråtas åt. Låter som en härlig bok tycker jag. Det ska bli spänande att höra vad de andra tycker vid nästa bokklubbsträff.

2. Snömannen - Jo Nessbö. Denna boken fick jag av min norska sambo. Har läst en bok tidigare av samma förfatatre och mna kan inte låta bli att vilja läsa mer om Harry Hole, kommisarien som lever ett "hårt" liv. Mycket härlig spänning! 

3. En man med litet ansikte - Helen Tursten. En ny deckare i Göteborgsmiljö med kriminalinspektör Irene Huss. Några av hennes tidigare böcker har filmatiserats. Böckerna har varit av blandad kvalité men de håller för spännande semesterläsning.

4. Mig äger ingen - Åsa Linderborg. Denna måste jag läsa. Alla verkar älska denna bok som handlar om Åsas uppväxt med sin pappa. Höga förväntningar!  

5. Svampkungens son - Marie Hermansson. Jag gillar Marie Hermanssons böcker. De är välskrivna och annorlunda.

6. Busters öron - Maria Ernestam. Fick boken med Femina och har hört mycket positivt om den. Jag ser fram emot att läsa den.

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0