Krig i godismonarkin

 

Häromdagen köpte vi en påse godis på ICA. Jag är ingen jättevan (hm) köpare av smågodis men jag hajade ändå till lite varumärkestokig som man är.... Vad stod det på godispåsen, Godisprinsen? Hette det inte Karamellkungen innan? Många svar fick jag på godispåsen?! Där stod berättelsen om hur konungen sålt godis i alla sina dar och hur prinsen hade varit imponerd av detta. Efter ett tag tyckte prinsen att konungen blivit alltför girig och tagit bort en del dyra (lyxgodiset ni vet) bitar ur sortimenet för at tjäna mer pengar. prinsen bestämde sig då för att utmana sin far och starta ett eget företag - Godisprinsen. Historien är längre än så men jag blev ändå förbryllad. Hur långt får man gå i sin marknadsföring? Jag var ju tvungen att söka vidare på detta och se om konungen abdikerat. Så verkar dock nte fallet vara utan det liknar mer ett "godiskrig". Undrar vem som vinner?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1112395.svd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0