Första (andra) inlägget

Eftersom jag är en ordentlig boknörd så måste jag berätta vad jag läser. Efter att ha njutit (eller förfärats rättare sagt) av Tusen strålande solar så har jag fortsatt på samma spår och läser en bok som länge stått och dammat i min bokhylla - Rosario är död. Det är samma författare som har skrivit Aprilhäxan, Majgull Axelsson, som även har skrivit denna boken. Det är en förfärlig bok som är viktig att läsa. Det handlar om gatubarn och fattiga barn i Fillipinerna och vad de får utstå förövergrepp. Den är skriven som en dokumentär-roman som gör den extra känslosam att läsa. Förfärligt men viktigt som sagt. Återkommer med en recension.


Bilden har jag lånat från Adlibris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0