Tips på god middag

Efter en titt i kylskåpet så bestämde vi att göra en vegetarisk middag. Den var både enkel att göra och smakade jättegott.

Fyllda paprikor i ugnen
Jag använde:
Röda paprikor
Några champignoner
En liten zucchini
En gul lök
Ett paket med Findus pastsås - Tomat & Rostad Vitlök
En färsk lök
Några gröna oliver
Solttorkade tomater

Skär champignoner, lök och zucchini  små bitar och fräs i Smör & Rapsolja. Häll på tomatsåsen. Krydda med peppar, örtsalt och e liten gnutta socker. Låt puttra en stund. Skär den färska löken, oliver och soltorkade tomater i mindre bitar och häll över såsen och puttra en stund till. Dela paprikorna och rensa dem. Lägg dem i en ugnsäker form och häll i sås i varje paprikahalva. Riv en bit från en smakrik ost. Häll över paprikorna. Ugn cirka 20-25 min.



Eftersom jag inte hade kameran tillgänglig så lånade jag en bild från Knorr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0