Boktips

Från min väninna A.T fick jag jag i ett inlägg här i bloggen ett  boktips som jag måste dela med mig av. Det verkar vara just precis den typen av böcker som jag gillar att läsa. Inte så mycket handling men en annorlunda berättelse och en del fakta (alltid kul att lära sig något...)

Här kommer tipset ordagrant...

Läste precis en intressant bok som heter "Ok, amen", handlar om ultraortodoxa judar (chassider) i New York skildrade av en svensk sekulär judinna. Man kan bara konstatera att det finns många mysko religiösa grupper här på jorden. En ball grej är att kvinnorna inte får visa sitt hår och istället för en trist sjal på huvudet har de en piffig peruk, kanske något att marknadsföra i Iran :). Killarna har ju sådana där lockar vid öronen och till fest har de en helt sjuk "löpotta" på sig (också känd under ett annat "icke-bloggvänligt namn).

Visst låter det intressant? Hittade boken i pocketformat för 37:-på adlibris.se. De skickar fraktfritt med B-post. Väldigt enkelt och bekvämt (eller hur MHE....?)


Kommentarer
Postat av: Helen

Skönt att du mår bättre. Måste få komma med dagens boktips; Livets aviga och räta av Kate Jacobs. En riktigt feelgood roman och på tal om stickning handlar den om en kvinna som äger en garnbutik i New York. Lite så där småmysig och lättläst. Kram

2008-11-12 @ 21:22:01
Postat av: hallinbloggar

Helen:

Den där lät ju mysig! Jag tipsar även om den för de som missar att läsa kommentarer!

2008-11-13 @ 10:25:45
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: MHE

Aaah..synd du inte sa det innan. Har boken hemma. Läste den för flera år sen - tycker den är kanon. Man fattar inte att den här världen existerar intill "syndiga" Manhattan.

2008-11-14 @ 20:11:11
Postat av: hallinbloggar

MHE:

Oj vad spännade. Måste läsa snart känner jag!!

2008-11-14 @ 20:56:12
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0