Kärleken till Frank - Nancy Horan

Jag läste ut boken för redan förra helgen men har inte riktigt kunna recensera eftersom jag inte bestämt mig för vad jag tycker om den. Jag hade väldigt höga förväntningar.

Boken handlar om hur Mamah Cheney och Frank Lloyd Wright träffas när Frank som en berömd arkitekt under tidigt 1900-tal I Chicago anlitas av Mamah och henes familj för att bygga om deras hus. De dras till varandra direkt på ett intellektuellt sett. På grund av omständigheter tar det flera år innan de lämnar sina respektive familjer med totalt sex barn. Självklart blir detta en skandal och de lämnar USA för att resa till Europa. Där träffar Mamah svenskan Ellen Kay och som den feminist hon är blir hon snabbt intresserad av henens böcker och ideologi.

Boken bygger på en sann historia och det gör den helt klart mer intressant, Det är också intressant att se vilket otroligt högt pris de måste betala för sin otrohet, Boken slutar väldigt sorgligt. Jag tycker ni ska läsa den, finns på pocket nu, 39:- på adlibris.com där jag också lånat bilden. Jag ger boken betyg HHH+




Kommentarer
Postat av: John

På min sida har jag lite böcker att rekommendera om du tycker om magi och fantasy :)

2008-11-24 @ 21:33:47
URL: http://johnboy.blogg.se/
Postat av: John

Dock saknar jag den fina beskrivningen av böckerna..

2008-11-24 @ 21:34:31
URL: http://johnboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0