På väggen

1997 var jag på vernissage tillsammans med min mamma, Konstnären hette Charlotta Sandberg och vara bara 22 år. Min mamma som är förskollärare hade haft henne som liten 6-åring i lekis. Därför var det extra kul att få vara med på hennes första vernissage. Vi kom 10 minuter efter att de hade börjat. Då var det röda prickar på de flesta av tavlorna. Hon målade på ett nytt och roligt sätt och jag fick snabt bestämma mig för en tavla om jag skulle få med mig någon hem. Många har sett cirkushästen som hänger ovanför soffan hemma. Nu är Charlotta 33 år och har hunnit med en hel del. Hon har bl a gjort barntyger för Sandbergs.

Undrar just om jag ska ha mig ytterligare en tavla eller blir det för mycket av detta lite annorlunda och barnsliga sätt att måla? Överst två tavlor och sist ett tyg som altså finns hos Sandbergs, Charlotta har en egen hemsida.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0