Vilken härlig mässa!

Min sköna kulturdag började med bokmässan. Atmosfären är härlig. Fullt av "kändisar"! Det bästa tycker jag är alla författarintervjuer som pågår hela tiden i alla montrar.

Jag lyssnade på behagliga Linda Olsson som har skrivit den fantastiska boken, Nu vill jag sjunga dig milda sånger (läs direkt om du inte har gort det!!!). Hon berättade om sin nya bok, Sonat till Miriam. Det blev inget köp men jag vill absolut läsa den. Vidare till Piratförlaget där Martina Haag berättade om sin nya bok. Alltså hon är rolig men det är lite väl mycket tycker jag.

I en annan monter hettade till vill jag lova. Där sände Janne Josefsson och Lasse Brandeby i radio direkt för P4 Borås. Jan Guillou och Thomas Bodström var gäster och ställde frågor till varandra. Bodström frågade Guillou en fråga om FRA och varför han ändrat mening. Guillou svarade inte på frågan utan babblade på om annat. Bodström ställde frågan på nytt och frågade varför han inte svarade. Då hittade Guillou inga ord utan hasplade ur sig  (nu minns jag inte ordagrant) men att han var en sliskig typ som äcklade honom. Musik började spelas och de båda försvann åt varsitt håll. Oj oj oj.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0