Konserter!

Här har varit lugnt i helgen! Irl har det däremot varit fullt upp! Självklart såg vi på U2.och det var precis så magiskt som recensionerna beskev. Man kan minst sagt säga att det har hänt en hel del sen jag såg dem sist 1987...?! Då stod de bara där och sjöng rätt upp och ner på Eriksberg och jag minns det som precis lika bra!

Överhuvudtaget så är hela konsertupplevelsen en annan idag. Det är både på gott och ont. Vad jag däremot inte minns från alla konserter i slutet på 80-talet på Eriksberg (Madonna, Michael Jackson, David Bowie, Rolling Stones och U2) var hur man alltid fick tag på biljetter. Men det är väl så att det är en större spridning på åldrarna idag som går på konserter och därmed ett större efterfrågan. Jag kan helt säkert lova att min mamma och pappa inte var det minsta intresserade av en enda av ovan nämnda konserter. På lördagens konsert var jag där med båda tonårssönerna och det var extra kul!



Igår kväll var jag på ytterligare en konsert. eller konsert förrsten det är mer som en underhållande stund! Hursomhelst så  var gårdagens Diggiloo oväntat bra. Det var roligt och underhållande och en hel del bra nummer.



På lördag är det dags för nästa stora konsert - Madonna. Ser verkligen fram emot det. Den här gången är det bästa tjejkompisar som följer med och det blir säkert lite party efter konserten.




Vilken konsertsommar detta blir!

Jag har lånat alla bilder från gp.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0