Fullt upp!

December är en månad som alltid tycks vara fylld av saker. Så är det även för mig! Jag har fullt i agendan i stort sett varje kväll de här två veckorna innan julveckan. Det är fyllt av trevliga saker och trots att det tar på krafterna så har jag bestämt mig för att inte känna stress med julklappsinköp och annat fix som ska vara klart. Julklapparna ska köpas med omsorg. Inga julklappar bara för köpandets skull.

Jag har valt ut några saker som jag vill lägga tiden på. Baka mandelmusslor och pepparkakor, julpyssel med killarna (tro det eller ej men vi pysslar alltid med något som får bli julklappar varje år), klä julgranen med allt som sönerna har tillverkat genom åren (vår gran innehåller allt och lite till), slå in fina paket och skriva rim.

Lite till blir det säkert men tills dess tar jag det lugnt mellan varven och kopplar av med mängder av levande ljus (har varit på Ikea idag och fyllt på). Fina julhängen i papp finns på Granit. Jag knöt med bastsnören runt glasljusstaken och fyllde den med marmorsten så at ljuset står stadigt.




En annan sak att koppla av med är Karin Brunk Holmqvists underbara böcker. Blev extra glad att vi i vår bokcirkel ska läsa en av dem. Jag har läst några andra och de är verkligen lättlästa och härliga böcker. Kan vara ett bra julklappstips eller något till dig själv att koppla av med i julhelgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0