Pyssligt!

Den här helgen har varit skön och avkopplande. I lördags hade vi besök från Norge, Ös bror och fru var på "genomresa" och vi åt middag ihop. Lite gammaldags, fransyska (har ni provat stekpåse förresten, det är bara bäst!), hasselbackspotatis, bönor och smålökar i woken.

Idag har det varit rask långpromenad Ängårdsbergen. Sen plockade jag fram alla min restgarner och mönster. Är så sugen på att sticka vantar och jag var tvungen att testa med lite olika garnsorter. Det blev vante med virkad blomma och pulsvärmare med virkade kanter. I veckan ska jag till Strikk och köpa "ordentligt" garn så det blir något "riktigt"! Tror det kan bli bra!



Överhuvudtaget så är jag så pysselsugen. Har kollat i några böcker jag har för att hitta lite kul att göra.

I den här boken jag köpte för ett tag sedan hittade jag inte bara ett recept på lakritskonfekt (mums....) utan också fina lådor att lägga dem i. Bra presenter! Hittade också fina julkulor att göra. Inte för att vår gran behöver mer pynt men ändå!





Dansukkers sida kan man få lite pysseltips. Visst är kristyränglarna fina?



Ja, nästa helg ska vi har pysselverkstad här hemma. Blandat med granen som ska kläs och lite julmusik i bakgrunden! Kanske något från Ernst-boken kan inspirera!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Du inspirerar, Maggan!

2009-12-16 @ 17:17:39
Postat av: hallinbloggar

Katarina:Vad kul! Längtar att träffas!!!

2009-12-16 @ 17:27:50
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0