Äckel päckel-mat

Jag gör som andra bloggar och listar mina fem äckligaste maträtter. Eller maträtter förresten.... Här kommer iallafall mina fem värsta.

Lever - Jag mår illa nästan jag bara skriver ordet. Det måste vara leverdofterna som strömmade ut från bamba när jag var liten. Usch, jag måste byta maträtt, jag mår illa.

Puddingar - Jag vet inte vad det är men det är något med konsistensen. Att det liksom rör på sig när man ska börja äta. Nej, inte ens chokladpudding funkar.

Ärtsoppa - Det måste vara skolan här också. Har svårt för lukten. Uuuhh, man kommer inte undan nu heller. Varje torsdag serverar de ärtsoppa i vår lunchservering på jobbet.

Blodpudding - Det är färgen, formen och framförallt namnet. Pudding som är gjord av blod. Blääh, det funkar bara inte.

Gröt - alla former. Tyvärr måste jag säga. Jag hade önskat att jag gillade havregrynsgröt. Vlken bra frukost! Tyvärr funkar inte konsistensen, jag får kväljningar. Har försökt flera gånger men tyvärr, det går inte.

Annars äter jag i stort sett allting. Tycker det mesta är gott.

Vad är din äckel päckel-rätt?


Vem kan äta detta?

 

Kommentarer
Postat av: Jussan

NEJ!! VEM äter lever? Vet man ens vad man smaskar i sig då? Kroppens reningsverk, vem i hela friden kan äta det med god aptit? Mår illa bara av tanken här med! men tomtegröt och mannagrynsgröt då? (havregrynsgröt e vidrigt, som klister typ) haha

2009-02-23 @ 12:55:57
URL: http://grisenmiis.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har en oförklarlig förfäran över att äta lever men oxå bläckfisk. Det måste vara de där slemmiga sugpropparna och långa äckliga armarna blääääää.

2009-02-23 @ 16:13:00
Postat av: hallinbloggar

Jussan:

Uuuhhh, så fort jag läser din kommentar mår jag illa! Konstigt, men någon verkar ju äta detta!

2009-02-23 @ 18:57:00
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: hallinbloggar

Åsa,

Bläckfisk ja, det borde varit med på listan. Har ett hemskt matminne från Cypern när jag var gravoid. Fråga Marie om hon minns.. ; )

2009-02-23 @ 18:57:54
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: C

Jag vet en familj som äter blodpudding med god aptit, börjar på H och slutar på n :-)

Jag måste lägga till en oerhört osmaklig maträtt och det är tunga. Få den upplagd på ett fat (ser ut som en rå fläskfile med den klassiska knottriga ytan) med lite grönt runt om. Gissa hur det kändes när jag var 18 år och hemma hos min nya pojkvän på middag för första gången ! Hans mamma började skära smala små fina skivor och lägga upp på min tallrik och jag tog snabbt och la i servetten när hon vände ryggen till..pust. Roliga minnen att garva åt nu :-)

Kram C

2009-02-24 @ 13:54:44
Postat av: hallinbloggar

C:

Det ringer ingen klocka alls, men vi kan ta det på fredag ; )

Tunga, det tog jag inte ens med. Har aldrig i mitt liv behövt komma i kontakt med denna rätt (som tur är ; )

2009-02-24 @ 14:22:03
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Lina

Njure tycker jag är bland det äckligaste man kan stoppa i sig. Jag tvärvägrar. Håller också med om att lever är helt onödigt att äta. Överlag har jag svårt för inälvsmat. Mina föräldrar älskar att äta pölsa. Det både ser ut som något som varit nere och vänt i magen och luktar helt överjävligt. En stark känsla av obehag kommer över mig bara jag tänker på det.

2009-02-24 @ 22:27:52
Postat av: hallinbloggar

Lina;

Njure och pölsa finns inte heller med på listan eftersom det är mat som jag helt raderat bort. Lever har man ju sett folk äta men njurar... Herregud, t om kattmat verkar bättre!

2009-02-25 @ 10:04:04
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: MHE

Fy f-n, så mycket äcklig mat det finns! :-) All inälvsmat går bort på studs, och jag håller med ovanstående - bläckfisk...vilken konsistens...bläää! Och sedan skall vi inte tala om mögliga ostar - hur kan man äta möglig mat!!

2009-02-27 @ 22:09:01
Postat av: hallinbloggar

MHE:

Ja, äckel päckel-mat berör! Mögelost gillar ju jag. Men jag kan hålla med dig, om man tänker till så är det ju rätt konstigt att ä t a mögel!

2009-02-27 @ 23:50:32
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0