Mammut

Det är lustigt det där hur recensenter och "folket" konstant tycker olika! Hittills har jag inte träffat en endaste människa som tycker Mammut är dålig. Konstigt eftersom i stort sett alla recensioner jag läst har gett den dåligt beyg.

Det är ingen film som direkt gör en på gott humör men den är eftertänksam och tänkvärd. Att en film dröjer sig kvar i tankarna tycker iallfall jag borde vara ett tecken för ett högre betyg?!

Jag ger den betyg: HHHH

P.S. Skulle vilja höra vad ni tycker men har inte Moodysson hämta sin inspiration från Babel i den här filmen? Jag fick iallafall samma känsla efteråt i båda filmerna.

Kommentarer
Postat av: Livskopott

Jag blir sugen bara jag läser kommentarer i DN om hur kvinnofientlig den är bara för att den skildrar tre kvinnor som har svårt att förena karriär och barn. Är det fortfarande ett ideal? Att kvinnor ska göra allt annars är de misslyckade och sånt som skildrar kvinnor som misslyckas är ämnat att skicka hem dom till stugorna igen då?



Bra att du tyckte om den iaf.

2009-02-13 @ 07:43:45
URL: http://rosenbladsalehanda.blogspot.com
Postat av: hallinbloggar

Livskopott:

Mycket har jag läst om filmen men inget om att den skulle vara kvinnofientlig?! Jag såg den snarare som att det generellt för människor i nutid är svårt att få ihop livet och det på sina håll kan vara surrealistiskt. Den hade många olika vinklingar. Tror det var därför jag gillade den. Man går länge och tänker på den och diskuterar gärna med andra som sett den.



Jag tycker du ska se den!

2009-02-13 @ 16:37:41
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0