Så många bra filmer!

Det var inte längesen jag skrev ett inlägg om alla bra filmer jag ville se. Nu har listan utökats. Min "gamla" (endast för att jag känt henne lääänge...) vän A frågade om jag ville gå med på Mammut. Den vill man ju inte missa. Härligt!

Fler filmer på listan nu är Benjamin Buttons otroliga liv. Med 13 Oscarsnomineringar så blir iallfall jag nyfiken! Sen är det ju Changeling som känns oerhört bra. Kollegor såg Milk på Filmfestivalen och var helt sålda. En film som känns oerhört viktig. Har inte sett att den kommit upp på repertoaren ännu men den lär komma! Filmen handlar om Edvard Milk som kämpade för de homosexuellas rätt under 70-talet i USA. Huvudrollen spelas av Sean Penn som brukar göra den typen av roller bra. Även här var det flera Oscarsnomineringar.

     

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0