Stavgång

För två år sedan fick jag ett par stavar i julklapp. De har stått här i en vrå och väntat på att bli använda. När jag idag skulle ta min tur i Sisjön, en backig runda på 5 km bestämde jag mig för att inviga stavarna. Oj, vilken skillnad det var. I normala fall är rundan inte sådär jättejobbig men med stavar i händerna kände jag att hela kroppen fick jobba. Jag var helt slut och alldeles svettig.

Så ett tips till er som brukar promenra och önskar "få ut lite mer", köp ett par stavaroch kom över din blygsel. Töntigt är coolt!

Har du stavar? Tycker du att det är skillnad?

P.S När jag goglar på stavgång för att hitta en bild ser jag att förbränningen ökar med 20% mot att pronenera utan stavar... Varför har jag väntat???


P.S nummer 2


Det är jag och Peter Siepen ser jag när jag googlar lite till....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0