Nysminkad!!

Idag har jag blivit sminkad vid MAC-disken på Åhléns. Trodde först det skulle vara lite pinsamt att sitta där bland kunder men ivem brydde sig... Man kan komma alla dagar i veckan mellan 10-16. Jag var där under lunchen men det tog nog 1-1.5 timme. Det kostar 400.- men det får du handla för. Kan du inte hitta dina färger hos MAC så finns de nog inte. Jag har  nog aldrig sett så välfyllda diskar.



Hon frågade om man ville ha dag- eller kvällsmake. Jag valde dag men bad om råd hur jag kan "lägga till" för att få den mer kvällsinspirerad. Hon plockade fram mängder med produkter som jag aldrig använt tidigare. Det var riktigt roligt att se hur hon gjorde, fick mängder av tips. Det som jag definitivt har missat är alla dessa penslar hon använde. Det blir ett helt annat resultat som sitter mycket bättre än om du kletar med händerna.



Det var svårt att välja vilka produkter man skulle köpa. Jag har varit riktigt dålig på foundation med färger och annat, Har tyckt att man känner sig väldigt sminkad med "brunkräm" i ansiktet. När man applicerar det med en borste/pensel blev det ett helt annat resultat. Att dessutom få hjälp av ett proffs att välja färg gjorde mitt val lättare. Köpte desutom en highlighter som lyfte ögat på ett fantastiskt sätt. Till sist en ögonpenna och ett läppstift. 400:- räckte inte riktigt... men jag kände mig helnöjd.

Alla färger och produkter hon valde ritade hon in på en karta så man kan komplettera senare. Nästa köp blir nog nytt rouge och ytterligare en borste.

Ser fram emot imorgon när jag ska botanisera bland mina nya produkter!

Kommentarer
Postat av: C

Halloj,

ska bli spännande att se ditt "nya" ansikte på lördagkväll :-)Tror att Anna snart kommer sitta i den stolen också..hm

Kram C

2009-01-14 @ 13:58:35
Postat av: hallinbloggar

C:

Ja, det är ju inget dramatsikt om man säger så...

OK, är det dags nu alltså?

2009-01-14 @ 22:11:07
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0