Kosteröarna

Vi är altså hemkomna från en helt fantastisk vecka. Jag kunde inte föreställa mig att det kunde bli en så total avkoppling.  Parkerade bilen i Strömstad. Färjan till Sydkoster på 45 min. Hyra av cykel och trampa på till vår ifna lilla stuga. Vi valde nog rätt ö i sommarsverige, solen sken från måndag till fredag. Vi har provat härliga sandstränder, mjuka klippor massor av bad i klart och fint vatten och mysiga utflykter.


Mår så fint här på Koster


I det klara vattnet ute på Kosteröarna är det perfekt att snorkla!

k
Vi har nog avverkat en 15-20 mil på cykel. Vi bodde längst ner på Sydkoster så många cykelturer blev det. Bara skönt då man på semestern har en tendens att äta och dricka lite mer... : )


Havet är ljuvligt!


Vi tog den lilla färjan med plats för 12 pers. till Nordkoster...


...besteg berget med fyrarna och fick en fantastisk utsikt ända till Norge!


Ö har mest provat sitt nya objektiv och tagit foton på allt!!!


Vid stugorna fanns en pool till tonårssönernas glädje! Tur att de har varandra..!


Jorå, en dag hade även vi regn...!


Semesterskägg!

Uppdaterat: ....eller sjörövare som han blev kallad igår.... :  )






Kommentarer
Postat av: Helen

Oh så sköönt det ser ut Maggan!!!! Semesterkramar från mig

2009-07-21 @ 09:45:25
Postat av: Cissan

Fantastiska bilder :-) Ser att ni hade det bra.

Har invigt mina fina te koppar och jag älskar dem, tack vad ni är snälla.

Annars så bara jag spacklar, slipar, spacklar, slipar när jag inte jobbar. Ikväll blir det nog målning. Om erbjudandet kvarstår så tar jag gärna hjälp med golvplattorna längre fram.

Maja och jag saknar Cleo, hälsa henne från oss.

Kramar C

2009-07-21 @ 11:17:51
Postat av: hallinblogar

Helen:

Detsamma till dig! Snart får du komma och hälsa på en helg! Det skulle vara superkul!

KRAM

2009-07-21 @ 12:22:48
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: hallinblogar

Cissan:

Vad kul att det blev så bra! Vi var så gladaatt Cleo fick bo hos er. Hon har sovit i flera dagar. Det var trttande för "den gamla tanten"!



Jamen det skulle bara vara kul Cissan. Kan vi inte ta det en helg så tar vi lite vin mellan varven. Vi bestämer det!!!



Stor kram. Hörs snart!



2009-07-21 @ 12:25:02
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ha, ha, jo, jag gillade semesterskägget. Nu har vi varsin sjörövare!!! Tack för igår! :-) Supertrevligt! Kram

2009-07-21 @ 15:56:12
Postat av: Helen

Och det vill jag så gärna! Tycker vi kan boka in en helg så vi har det klart. Hur ser det ut i september för dig? Kram

2009-07-21 @ 20:15:39
Postat av: hallinblogar

Jessica:

TACK själva! Ja, lite vilt sådär! Gillar de me, grr!

2009-07-22 @ 12:21:45
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: hallinbloggar

Helen:

Jag har inget för mig alls, helt tomt varje helg! 12-13:e el. 26-27:e. Jag börjar jobba på måndag vi kan höras mer på malen!

Kolla hur det ser ut för dig!

KRAM!

2009-07-22 @ 12:23:41
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Helen

Jag har semester en vecka till men vi kan höras när jag är tillbaka. Imorgon ska jag till IKEA och köpa ditt boktips för vet du vad? Jo, vi har köpt tomt här i Laröd (5 min från där vi bor idag) och ska bygga nytt hus :)...och så tycker jag 12-13/9 verkar bra.....men vi hörs om det...kram igen

2009-07-22 @ 19:41:44
Postat av: hallinbloggar

Hele:

Jisses så spännade! Måste få höa mer! Vi bokar och hörs mer! Ha en skön sista-vecka!

2009-07-23 @ 16:18:00
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0