Projekt loppisfynd påbörjat!

Jag har börjat jobba och Ö har åkt till Norge. Helt själv kan jag måla varenda kväll. Är så himla sugen på att få mina loppisfynd iordning. Förra veckan fick jag hjälp av tonårssönerna med att slipa stolarna och sekretären.




Ner på gården med allting. Det dammar vill jag lova! På gården är det rörigt, fullt av byggnadsställningar som snart även täcker hela husfasaden.  



Första lagret med grundfärg är på!



Med samma färg ska det målas ytterligare 2-3 lager. Det måste täcka ordentligt. Det får bli ett lager per kväll!
Sen ska man "sandpappra" fram "slitnngar, vaxa och putsa. Till sist ska de kläs med nytt tyg

Fortsättning följer!


Kommentarer
Postat av: Rundeus

Vilka fynd! :)

2009-07-30 @ 00:28:11
Postat av: hallinbloggar

Rundeus:

Visst sörru! Visst är loppis härligt! Två lager är målat men det behövas nog ytterligare två!

Ses snart!!

2009-07-30 @ 14:07:51
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Cissan

Så roligt :-) vilka fina stolar du fick tag i..himla bra tips hur man gör också.

Kram C

2009-08-04 @ 08:49:53
Postat av: hallinbloggar

Nu är det alldeles snart färdigmålat och jkag ska visa mer!!

KRAM

2009-08-04 @ 16:11:41
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0