TGIF

Precis som Engla så är jag så glad att det är fredag. Helgen vankas och vi väntar goda vänner på beök imorgon!

TGIF får mig att tänka på förra sommaren då vi var i Stockholm några dagar och sprang på brorsan. Vi pratade om att gå till TGIF vid Stureplan. Killarna tycker det är gott sa brorsan. Vad kul tänkte vi och gick dit förväntansfulla. Sjävklart skulle det beställas "Baby back ribs" med Fridays egna marinad och kryddor.

När väl ribsen ställdes ner på vårt  bord fick vi nästan lite äckelkänsor. LIte grådaskig i färgen med ett digert lager av  rökluktande marinad. Det gick faktikst inte att äta. Jag tror aldrig vi har blivit så besvikna någon gång. Dyrt var det också.

HUr kunde vi hamna på en sådan turistfälla? Tacka vet jag restaurangerna på "bakgator". Det brukar vara både gott och välsmakande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0