Gör egen müsli

Sitter här och halvkollar på semifinalen i Eurovision. Om inte Malena går vidare i detta gäng så... Med andra ord så går det utmärkt att ha datorn  knäet och surfa runt lite. Passar på att berätta om den underbart goda müslin jag gjorde igår.

Ni har väl hakat på trenden och gör er egna müsli. Detä så lätt gjort och den här var supergod!

Jag gjorde så här:
4 dl fiberhavregryn
4 dl dinkelflingor fr. Saltåkvarn
2 dl kruskakli
1 dl pumpafrön
1 dl solroskärnor
1 dl linfrön
drygt 1 dl osaltade cashewnötter (grovhackas)
drygt 1 dl hasselnötter (grovhackas)
dtygt 1 dl valnötter (grovhackade)

Blanda allt i en stor bunke.



Värm i en kastrull;
1 dl vatten
1/2 dl solrosolja
1/2 dl mörk sirap
1/2 dl muscavadosocker
1 tsk vaniljsocker

Rör, får ej kokas.

Häll blandningen i skålen och rör runt ordentligt.

Häll allt i en stor långpanna och värm i ugn 175 gr. i 30 min. Rör var 10:e minut så att det inte bränner.

Låt svalna! Förvara i burk

Jag äter den med god Mild naturell yoghurt med blåbär och hallon. brukar hälla upp  bären i en djup tallrik på kvällen så är de tinade och färdiga att äta på morgonen.

Mmmmm, bästa frukosten!







Kommentarer
Postat av: Cissan

WOW ! Låter så gott, detta ska jag göra.

Kram C

2009-05-13 @ 14:37:29
Postat av: Cissan

WOW ! Låter så gott, detta ska jag göra.

Kram C

2009-05-13 @ 14:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0