Katastrofen på berget K2

Ända sedan jag fick boktipset "Tunn Luft" (enormt bra och spännande bok f.ö) av min vännnna för massor av år sedan så har jag dragits till bergsklättraböcker/filmer/dokumentärer. Jag tror att det är spänningen, som jag aldrig själv skulle utsätta mig för, som drar.

Nu kan man höra Fredrik Sträng berätta om hur han besteg K2 sommaren 2008. Det började bra med vackert väder men slutade med kaos och dödsfall. Det kommer bli ett spännande föredrag som jag självklart har köpt biljetter till!

Vill du gå kan du beställa biljetter här. Har du Läsvärdetkort uppger du kod K"FÖREDRAG kostar det 90:- istället för 150:-.



Kommentarer
Postat av: Mia i Sundsvall

Åh vad spännande! Undrar just om det inte var precis den här boken som Renata Chlumska pratade om häromdagen på TV4 i "Efter tio"?! När hon recenserade boken kändes den otroligt spännande, även om jag inte är mycket för äventyrsböcker på det viset. Måste nog läsa... Förövrigt har en god vän till mig precis läst färdigt The Dirt som du också läst. Hon mådde ömsom illa och ömsom funderade hon om det verkligen var sant. Själv läste jag precis ut Dödergök, som du också nyss läst. Nu är jag inne på en Irene Huss, den utspelar sig ju i Götet så jag är mycket nöjd =) Jag är definitivt en "läsoman" så det är kul med dina tips. Hoppas föreläsningen var bra! Ha det gott... Kram!

2009-11-12 @ 22:20:36
Postat av: hallinbloggar

Maria:

Ah, gjord ehon det. Jag var i Brasilien på studieresa när jag läste den. Jag minns hur jag levde mig in och verkligen kände hur svårt det var att andas på toppen. LÄS den!!

Irene Huss har jag nog läst samtliga men inte den senaste. Är den bra? Böcker är verkligen underbart! Du måste komma och hälsa på snart!!

KRAM!

2009-11-13 @ 08:32:30
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Mia i Sundsvall

Bra, och bra...jo det är den väl, skiljer sig inte så mycket från de andra. De är ju ganska lättlästa. Kunde önska liiiite mera spänning i de böckerna. Kan varmt rekommendera Keplers - Hypnotisören eller Mankells - Kinesen, om du inte läst dem ännu. Har nyss avverkat dem båda. Ja, jag måste verkligen ta och boka in en tripp till Göteborg igen. Återkommer om när, knappast före jul. Ann med familj kommer veckan efter nyår, det ska bli så mysigt. Fick hem en mycket trött Björn igår och nu ska vi tillbringa helgen på tennishallen med seriespel och träningar för båda våra barn. Hoppas du får en skön helg. Ha det bäst & kram!

2009-11-13 @ 13:49:58
Postat av: hallinbloggar

Mia:

Hypnotisören har jag ännu inte läst men jag är bra sugen. Kan vara ett bra julklappstips! Tänk, jag har aldrig läst Mankells böcker. Vet inte varför egentligen?! Du, jag såg att Björn var trött..Nu får ha en skön helg!

2009-11-13 @ 14:21:36
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0