Pysseldag

Å vilken härlig helg jag har haft. Igår var jag och handlade amaryllis, hyacinter och halmkransar. Var också en sväng på loppis innan jag gick till skogs och plockade mossa, blåbärs- och lingonris.

Idag har jag pysslat hela dagen. Jullådan har plockats ner på vinden. Vita stjärnor hänger i fönstren och  adventsstaken är framme. Blommor har planterats i skålar och krukor. Sist men inte minst har jag gjort två kransar, en till dören och en till vår fönsterglugg i köket!

Pysslet kan börja!



Mossa-lingonris-blåbärsris-mossa-lingonris-blåbärsris-mossa....



Den stora kransen fick pärlor på tråd runt sig för att passa i den "vita" köksgluggen. Den lilla fick rött natursnöre för att bli lite julig!



"Gluggen" i köket med krans, vide och småpynt!



På den gamla byrån i köket blev det röda amaryllis med mossa och jättekottar. Ljusstaken fick röda ljus och polkakäppar!




Matbordet fick skål med vita amaryllis och mossa. Den grå ljusstaken från Design Stockholm fick stå bredvid!



I fönstren är det pyntat med hyacinter och anaryllis. Älskar Lisa Larssons stjärngosse. Önskar mig Lucian!



Blåbärsris Aaltovasen!


Nu kan december börja! Nästa pyssel blir efter Lucia då blir lite mer juligt!

Hoppas ni haft en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men så fint det blir. Har själv planer på att göra något med mossa och blomma (typ hyacint. Lägger du något under mossan eller är det bara mossa och blomma?

Kram

2009-11-30 @ 14:59:55
Postat av: Åsa

Hallå. Kan man få beställa en sån där krans med de vita pärlorna i!!!!! Till en stackare utan pyssliga fingrar. Jag betalar nästan vad som helst! Kram

2009-11-30 @ 16:47:12
URL: http://acepinky.blogg.se/
Postat av: mr G

Gud, vad du pysslar fint!

Det blev jättevackert.



2009-11-30 @ 16:50:50
Postat av: hallinbloggar

Johanna:

Det är enkelt. Lägg först jord i botten så lökarna liksom syns! Därefter trycker du dit lite mossa och vad man nu kan tänkas vilja ha mer.

Ses snart!! KRAM!



Åsa:

Jag ska se vad pysselverkstan kan åstadkomma : )



Mr G:

Älskar alla blommor och levande ljus. Det är bäst med julen.

2009-11-30 @ 18:59:57
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Jenny Tiberg

Oj vilka fina grejjer du gjort! Man blir inspireread till att börja pyssla, själv har jag inte ens fått till adventsljustaken ännu...

2009-11-30 @ 20:14:02
Postat av: hallinbloggar

Jenny:

Mina barn är stora vet du : ). Helt plötsligt får man massor av tid!

2009-12-01 @ 19:43:14
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0