Koffeinfri!

Nu har det snart gått en månad sedan jag helt slutade med kaffe. Jag bestämde mig för att sluta då jag mer eller mindre varje dag har känt en rastlös känsla i kroppen. Jag brukar reagera på läkemedel och oftast få flera av biverkningarna. Däfrör var jag nyfiken att testa om jag fick en lugnare känsla inombords utan koffeinet.

Jag måste säga att det har blivit mycket bättre. Jag känner mig mera jämn och det verkar som om blodsockret inte heller åker upp och ner på samma sätt längre. En annan positiv sak är jag känner mig piggare. Förr tog jag en kopp kaffe för att pigga upp mig men nu är jag mer på samma nivå hela dagen.

Jag har druckit kaffe i 25 år och alltid gillat det! Som tur är så finns det koffeinfritt kaffe ; )



Kommentarer
Postat av: peace in mind

Vilken idé att SLUTA MED KAFFE...men väldigt imponerande, och sen måste det ju vara skönt att se en effekt av lidandet.



Jag skålar i starkkaffe med dig:)

2009-10-06 @ 09:18:06
URL: http://ettrummedutsikt.blogspot.com
Postat av: hallinbloggar

peace in mind:

Ja, det är knappt jag tror på det själv. Jag tog det i etapper och sparade den bästa koppen på dagen till slutet. Sen bytte jag ut den till koffeinfritt. Är förvånad över hur bra det går! Te är inte dumt det heller : ). Skål!

2009-10-06 @ 13:34:13
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0