Mode i "Två dagar"

Jag tycker "Två dagar" som kommer med GP varje lördag är en toppentidning. Den är snygg och ofta fullproppad med recept, roliga reserepotage, kul tips på nya butker, caféer och restauranger i Göteborg samt en del mode.

Igår hade de en stor mode-special om höstens modetrender så jag tänkte "bocka av" vad jag har i min garderob och vad som eventuellt behövs shoppas!

Stil: Franskt Chic
Detta är ju inte riktigt jag men en del knytblusar, kavajer, markerade axlar ska jag nog hitta. Värre är det med den markerade midjan...! Kan nog tänka mig någon mer blus, gillar det!

Stil: Läder
Här får jag nog nöja mig med min skinnjacka som hängt med ett tag men som funkar fortfarande. annars är ju mina nya stövlar i läder?! Räknas det?

Stil: Androgyn
Kavaj och raka linjer. Jo, det här passar mig som är rätt så rak i figuren. Skulle vilja köpa ett par snygga "herrbyxor" att ha till blusar och koftor för en snygg mix. Dragkedjor och nitar skulle läggas till men det inget med!

Stil: Enfärgat
Jotack, de flesta av mina kläder är enfärgade. Det är enklast så även om ett och annat plagg har fler färger än en! Men nu gällde det starka färger.  Kanske jag ska komplettera med någon överdel i någon blå nyans som verkar vara den färgen som gäller! Eller kanske en klänning som funkar tll svarta strumpor och stövlar?!

Stil: Axlar/80-tal
Den modetrenden hoppar jag nog över. Been there, done that! Men man vet aldrig....!

Kolla in det snygga repotaget!

Har du några planer för höstens köp? Vilken modetrend är "din"?







Kommentarer
Postat av: Annie - Privatdetektiv

Jag gillar det franska chica med knytblusar och även det androgyna. Gällande enfärgat är det mest svart i min garderob med några få accentfärger (rött!)...

Läder skippar jag men lite axlar a la 80-talet blir det nog i lagom dos :)

2009-09-13 @ 17:31:12
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: hallinbloggar

Annie - PD

Det franska chica är så fint men kräver nog en mer petit kropp än min! Men blusar är toppen! Den svarta basen är perfekt och rött blir man glad av! Det där med axlar kanske man ska våga sig på trots allt! Tror inte (kan inte) att det är samma dimensioner som på 80-talet!?



2009-09-13 @ 18:05:44
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Cissan

hm...axlar a la 80-tal har jag ju redan :-) så det är redan fixat..

annars blir det mc-skinnjacka, replay boots som känns superkvinnligt att ha till romantisk blus o fräcka halsband från t.ex rag-lady. Nitar känns för ungdomligt förutom en liten detalj på en kavaj eller skjortkrage.

Ska bli kul att träffa dig imorgon. Maja hälsar till Cleo :-)

2009-09-14 @ 14:12:27
Postat av: hallinbloggar

Cissan:

Ja, det är ju precis som jag men något med axlar ska jag nog få till! Lite lagom skinn och nitar blir perfekt. Snyugg kombo där med stövlarna och romantiska blusarna!

Vi ses imorgon. Cleo längtar... : S

2009-09-14 @ 14:33:18
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0