Pocket-tips till sommaren

Har gjort en beställning på adlibris på lite sköna pockets som jag tänkte tipsa om!

1.    2.     3.

4.   5.     6.

1. Sin ensamma kropp - Elsie Johansson
Den här vill främst läsa för att jag fullkomligt ä l s k a d e hennes trilogi om Nancy. Vad jag har förstått så skriver hon
om sitt eget liv i den här boken. Om hur hon, sent i livet, upptäcker känslan av riktig kärlek, att bli någons Du..

2. Svinalängorna
Den här jag länge tänkt att läsa. Vinnare av augustpriset 2006 måste ju betyda att det är en bra bok! Boken handlar om Leena, invandrad från Finland som växer up i Ystads "enklare" kvarter på 70-talet

3. Blonde - Joyce Carol Oates
Har du inte läst den? Nej, det har jag inte. Trots att alla höjer den här boken till skyarna. Det kan vara de 800 sidorna som skrämmer mig men nu är det alltså dags att läsa om Marilyn Monroes liv. Tror en vecka på Kosteröarna kan passa för en sådan här bok??

4+5. Potensgivarna och Villa Bonita - Karin Brunk Holmqvist
De här böckerna upptäckte jag när jag surfade runt på adlibris. Hur kan jag ha missat dessa böcker. De verkar ju helt underbara. Med värme och humor skriver hon om det oväntade i det vardagliga. De är korta och lättlästa. Jag började på Potensgivarna och vill bara fortsätta läsa.

6. Sonat till Miriam - Linda Olsson
ALLA har väl läst "Sonat till Miriam"? Behöve väl knappast säga mer! Vill bara läsa! Denna är dock inte ny utan den har stått en stund i hyllan men den har kommit på pocket nu!

Vad läser du i sommar? Har du några sköna tips?   

Kommentarer
Postat av: Ann Sofie

Hej Maggan ! Jag har just läst Linda Olssons "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" och den tyckte jag var jättebra. Jag sprider just nu ett annat boktips runt mig Mustafa Cans "Tätt intill dagarna". Den handlar om hans mamma och den är bara helt underbar och ALLA borde läsa den jag strök under och grät om vart annat. Vi är så fulla av fördomar coh jag lovar att vi blir klokare av att läsa den här boken, finns som pocket. Kram från Ljungby

2009-06-16 @ 21:52:54
Postat av: annapanna

hej maggie !

vi ineurologgänget som träffas ca 4 ggr/ år ska nästa gång vara hemma hos mej över första helgen i septemper. Alla ska sova över ( Jag tror jag har öppnat ett pensionat ha ha) iallla fall ska vi ha läst Blonde så det var bra tips var jag kan inhandla den.



Nu har jag sett att det går en tur fr saltholmen kl 14.25 om ni kan ta den så missar vi inget av midsommarfirandetpå ön.

Om du pratar med Cissan kan du väl nämna detta för henne för jag talade med henne idag och då pratade vi bara om den 15.40.

Ta endast med eran dryck 1 karong jorgubbar och ett par bröd. Varma kläder.

Det ska bli så roligt hoppas att regnet kan hålla sig borta.

Hjärtligt välkomna

kram Ann

2009-06-17 @ 14:38:26
Postat av: hallinbloggar

Ann-Sofie

Den där har jag hört talas om. Den får jag ta med i nästa boktipsinlägg och lägga till i min "läsah-hög" till sommaren.

KRAM!



annapanna

Oj, då har noi och göra. 800 sidor, men väl värt vad kag förstår!

Ses imorrn!

kramar

2009-06-18 @ 22:59:41
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0