Adventspyntat

Vilken skön dag det har varit idag. Sov länge, inte en sak på agendan. Vi har ju fixat i stort sett varje helg fram tills nu. Men i fredags blev det fotat här och det blev äntligen fritt fram för lite julpynt. Jag är rätt så sparsmakad när det gäller julen men gillar saker som vi själva gjort. Dagen idag har ägnats åt att pyssla med lite julfix. Kolla här!

Dörren fick ett fint hjärta. Köpte ett färdigt halmhjärta och med mossa från skogen och pärlor på tunn ståltråd var det lätt fixat!




Lite nytt som flyttat in hos mig under julen är några kvistar med ilex. De är så otroligt fina och juliga tycker jag!




Fullkomligt älskar vita hyacinter! Har dem på flera ställen. Gillar vaserna för lökar som får stå här och där. Här har jag planterat i en vacker skål på fot. Mossan från skogen räckte även till detta.




På köksbordet står min älsklingsljusstake som tonårssonen har gjort. Fyller den med hasselnötter och röda ljus. En skål fylld med härliga juläpplen!




Är precis färdig med trollhassel med julpynt (nästan bara hjärtan) som jag köpt på lite olika ställen, hjärtan i metall samt röda i trä med liten pärla från Heartstore i Haga (Plutoprodukter), vita pappfigurer, julpuss, hjärtan och stjärnor från Granit, hjärtan i metall som blad från blomsteraffären inne på Lagerhaus.. Hela härligheten får stå på köksbordet.



Nästa vecka tar vi in granen. Det blir så juligt och mysigt varje morgon när man tänder den. Tycker ofta att man tröttnar på den så fort julen är över så det är lika bra att jula till det nu!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Så snyggt!

2008-12-08 @ 07:59:47
Postat av: hallinbloggar

Åsa,

Du vet "pysselmaggan" är igång...

2008-12-08 @ 10:35:32
Postat av: Anonym

va duktig du är Maggis!

2008-12-08 @ 21:37:00
Postat av: hallinbloggar

Anonym:

tackar och bugar...

2008-12-08 @ 21:53:32
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: MHE

Ååååh så mycket fina saker. Man blir verkligen inspirerad. Håller med dig om hyacinter - har tre st vita inomsynhåll just nu!;-)

2008-12-09 @ 19:50:32
Postat av: hallinbloggar

MHE;

Ja, vita blommor överhuvudtaget är väldigt vackra tycker jag! Ett plus med hyacinterna är den härliga doften.

2008-12-09 @ 21:38:18
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Annika

Fint pynt , men din hassel är av sorten ormhassel

2009-07-28 @ 22:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0