Semester på hästryggen i Österlen

Nu har jag fått klart med bilderna från våra sköna dagar på Österlen.
Vi började hos Islandshästarna. När vi kom fram installerade vi oss i den lilla stugan med hästhagen inpå knuten. Därefter var det dags att dela ut hästar beroende på vilken ridvana man hade. Extra roligt att även de som aldrig tidigare ridit kunde vara med. Våra hästar hade isländska namn, Fengur, Kola, Alfur och Stael. Vi fick själva hämta våra hästar i hagen och göra iordning dem för ritten. Å, vad härligt att få rida igen, jag njöt i fulla drag. Efter en rejäl sväng var vi rätt så möra. I stugan stod middagen på bordet, vildsvinsfilé med potatisgratäng och sallad. Efter maten var det ljuvligt att få sjunka ner i badtunnan med 37-gradigt vatten. Vi stannade i det varma vattnet tills fingrarna såg ut som russin....
Nästa dag var det en ny ridtur med våra hästar. Jag kan verkligen rekommendera den här turen för hela familjen. En upplevelse utöver det vanliga! Följ länken om du vill veta mer.

http://w1.442.telia.com/~u44203019/

Visst ser det härligt ut!



Jag och Stael


Vi stannade i en skogsglänta, band upp hästarna i träden och tog en fikapaus.


Tycker att jag verkar ganska nöjd....


Hästarna höll till ihagen, varje dag, året runt.


Skön avkoppling för våra ömma kroppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0