Är det vettigt?

Här sitter jag och har en skön kväll framför TV:n med lite rödvin och en 200gr. Marabou Helnöt och har precis tittat på en OK film - Buss till Italien och väntar på att en ny serie, Five days, ska börja. Då kommer "reklamen", ni har säkert sett den, killen som sjunger för bibliotekarien om att han är sååå tacksam att hon har betalt sin TV-avgift. Då slår det mig. Gud vad löjigt. Betala TV-avgifter. Vem har inte TV idag? Här ska det bekostas på statens pengar dyra reklamfilmer för att folk ska betala sina TV-avgifter. TV kan väl knappast kallas för lyx idag utan något som finns i var mans hem. Lägg det på skatten vetja så "säkrar ni upp" era TV-avgifter och slipper pejla. Drar mig också till minnes de politiker i den nya regeringen som med mössan i handen ick erkänna sitt brott och t om avgå.

Tacka vet jag Bulgarien, Estland, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Makedonien, Malta, Nederländerna, Polen, Rumänien, Ryssland, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien, Turkiet och Ungern som har avskaffat TV-avgiften. Kan dom kan vi!


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Varför har ingen kommitpå den briljanta idén tidigare?!?! De e klart, det finns väl ngn stackare som aldrig ägt en TV som måste undantas.... så där raserades den iden lätt och kvickt:-)

2008-09-16 @ 22:26:41
Postat av: hallinbloggar

Cathrin:

Jo, så är det säkert. Nu när jag tittar närmare på de länder där TV-avgiften ingår i skatten så kanske inte TV-programmen håller lika hög (???) klass som våra?!

2008-09-17 @ 09:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0