Projekt renovering går framåt

Inte trodde jag att det skulle behövas så många lager målarfärg. Stolarna behövde fem lager! Den lila sekretären fick precis lagwr nummer sex. Här står några och väntar på nästa behandling - slipa på slitytorna!




Jag valde länge mellan att måla dessa högblanka eller i den här lite gamla stilen. Jag har redan två stolar som är målade högblanka och jag tror faktiskt att detta blir bättre här hos oss.

Jag har förstått att en del tycker det är kul att följa möbelrenoveringen så jag ska göra en utförlig beskrivning hur det går till med slitning, vax, putsning och omklädseln. Först är iallafall att måla med grundfärg så många lager så att det blir riktigt vitt.

Kommentarer
Postat av: Helena

Dom blir ju superfina! Vilket jobb!

2009-08-04 @ 23:17:39
Postat av: Helen

PysselMaggan! Så fina de blir...nu blir jag också jättesugen :)

2009-08-05 @ 08:01:32
Postat av: Johanna

Maggan! Du är så piffig. :-) Vilka fina stolar det kommer bli. Den till höger är ju otroligt vacker. Ska alla ha samma tyg sedan?

2009-08-05 @ 09:02:12
Postat av: hallinbloggar

Alla:

Vad kul att ni gillar stolarna. Det här skulle jag kunna pyssla med hela dagarna tror jag.



Japp, stolarna ska få samma tyg, 6 st. Tror det blir snyggast att låta tygt hålla ihop då stolarna är olika.



Kram på er!

2009-08-05 @ 10:47:01
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Helen

Japp, nu går jag också igång hur vi skulle kunna göra i vårt nya hus även fast vi inte vet vad vi kommer att bygga ännu, men ändå...

2009-08-05 @ 19:22:34
Postat av: hallinbloggar

Helen:

Det förstår jag mycket väl! Så spännande!

Ska vi höras i nästa vecka?

2009-08-07 @ 08:41:36
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0