Recension - Den indiske tolken

Vi hade ju träff i vår bokcirkel i fredags. Jag var ju tvungen att läsa klart för att kunna diskutera boken. Jag var väldigt glad för att just den här lilla fina boken valdes i bokcrikeln för jag tror aldrig att jag själv hade plockat den i hyllan. Totalt var det 9 noveller och vi hade i uppgift att hitta en röd tråd. Det blev en bra och mycket intressant diskussion och vi kom fram till att den röda tråden var förhoppning och besvikelse.

Det var första gången jag läste en novellbok och vi fick en väldigt bra förklaring till hur noveller är upbyggda och att det dessutom är svårare att skriva noveller än en bok. Rolig "bonusinfrmation" för mig som var helt novis på området.

Hursomhelst vi gav boken 3.5-4 i betyg där mitt blev: H H H H

Passar på att tacka kära vänner för senast!


Kommentarer
Postat av: Cathrin

efter fredagskvällen kände jagmig sugen på att faktiskt läsa färdigt boken så nu har jag också läst hela och uppgraderar mitt betyg här med till CCCC! tack för senast!

2009-04-01 @ 22:14:56
Postat av: hallinbloggar

Cathrin:

Vad kul! Den var ju väldigt mysig att läsa. Men ibland är det så med vissa böcker att man bara inte kan läsa vidare. Tror nog mest att det beror på omständigheterna och att man har annat runt sig! Vissa böcker passar bättre i vissa tider!





2009-04-02 @ 09:21:26
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0