Snart Prag

Om drygt två veckor åker jag och stora tonårssonen till Prag. Vi har varit där båda två och sett en del av stadens sevärdheter.  Vi har inte varit i de judiska kvarteren med kyrkogården. Dit ska vi absolut den här gången. Nu undrar jag om någon har något roligt och kanske lite ovanligt restips som ni skule vilja dela med er av!?Kanske en restarang, café, rolig butik, fina kvarter eller vad det nu kan vara! Längtar som bara den efter vackra Prag. Men mest längtar jag nog efter att få umgås med stora tonårsonen i fyra dagar.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Åk mycket kommunalt är mitt tips. :-) Fast det vet du ju redan sedan vår lilla busstrip til Prag för X antal år sedan. Så roligt/mysigt ni ska ha det. Kram

2009-10-14 @ 09:00:23
Postat av: hallinbloggar

Johanna: ha ha, minns du?! Det var inte mycket sömn på vår Prag-resa men jäklar vad kul vi hade. Den glömmer jag inte! Samma hotell denna gången så det kommunala lär vi nog få utnyttja igen!

2009-10-14 @ 09:18:17
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/
Postat av: Adde

Maggan!

Ta dig bort från det vackra men krimskramsiga torget mitt i stan. Vandra över bron och upp i dom gamla Kafka-kvarteren där studenterna går i svarta baskrar och sitter på ölstugor och ser förståndiga ut med en pipa i ena handen och en öl för 10 kronor i andra handen. Skitmysigt!!

2009-10-14 @ 10:45:30
Postat av: hallinbloggar

TACK adde.

Det var ett bra tips! Kan tänka mig att det är "ett annat Prag" bortom turiststråken!

2009-10-14 @ 12:07:14
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0