Det vankas bröllop

Vid min ålder (,...) känns det extra roligt att bli bjuden på bröllop. Det är inte vem som helst som ska gifta sig utan min underbara kollega J. Å, vad jag ser fram emot bröllopet i augusti. J kommer att bli en strålande vacker brud. Tillsammans kommer det att vara sagolika.

Igår tog vi bruden med på möhippa. Min kollega M hade lurat ut J på en lunch med en leverantör på Storans uteservering. I buskarna lurade vi och överrskade med picknick i parken. Därefter drog vi ut till Styrsö där alla fick prova på att dreja.  Det blev "knoddar", skålar och fat, mycket svårare än vad det ser ut. Under tiden fick J göra ett "kompisalbum" med foton som alla hade med sig. Efter det bjöds det på en underbar skaldjursbuffé vid Tången. När solen gått ner vandrade vi til färjan, nöjda, glada och belåtna. Vilken underbara dag!


Den blivande bruden



Med färjan mot Styrsö. Kan  ni se vem som styr båten?
Aldrig har väl "hållplatserna" ropats upp med en tjusigare stämma!


Fullt upptagen med kompisalbumet som så småningom ska fyllas på...


Kräftor, räkor, MAJONÄS, pajer, västerbottenost, varm bröd och ett gäng härliga tjejer!


Kommentarer
Postat av: Ami

Vilken dag det var, härligt väder och kul var det att dreja. NU är det bara att sikta in sig på den 22/8 - HURRA!

2008-08-09 @ 21:12:25
Postat av: Hallin bloggar

Ami:

Vad kul att du hittade hit!

Visst hade vi det underbart! Ser fram emot bröllopet!!!

2008-08-09 @ 21:30:17
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0