Recenserat

Trots alla flyttbestyr så har jag både läst ut en bok jag länge längtat efter att läsa och sett en underbar film.

Boken heter "Hon älskade av Helena Henschen. Jag hade höga förväntningar på den här boken då hennes första bok "I skuggan av ett brott" var jättebra. Båda bygger på sanna historier som författare hämtar från sin egna släkt några generationer bort.
När Helenas farmor Signe dör får hon en kartong med saker. När hon långt senare hittar kartongen börjar hon söka bakåt och hittar en ovanligt stark kvinna som växer upp i under både första och andra världskriget. Språker är fantastiskt vackert och i böcker där jag får med mig något att lära blir det alltid höga betyg.

Jag ger boken betyg H H H H +






Filmen jag har sett var "Tillsammans är man mindre ensam". Tror den följde med Femina ellr någon annan tidning. Den har legat ett tag och väntat. Jag har ännu inte läst boken, den står här i hyllan och ska läsas. Men filmen var helt underbar med Audrey Tautou i huvudrollen. Jag njöt igenom hela filmen. Se den!

Mitt  betyg blir: H H H H +



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0