Livet är fyllt av val!

Idag pratade vi om att du varje dag gör massor av val. Det kan vara små, ska jag ta ett äpple eller en banan eller det kan vara stora, buda eller inte??? För vissa människor är de flesta valen väldigt enkla, även de stora men för andra kan det ta evigheter. Jag tror att jag är ganska beslutsam och har oftast lätt att välja. Jag märker att jag går mycket på magkänsla då den ofta har visat sig stämma.

Just nu har vi många stora val att göra här hemma. Tonårssonen den yngre har sitt hittills största val att göra inom några dagar. Han ska välja gymnasieskola! Nu har vi tittat på för- och nackdelar med de skolor som är intressanta. Det är roligt, men jag tror även han verkar gå på magkänsla. Fakta och statistiken verkar inte så intressant när allt kommer omkring! Studenten lär han ta i vilket fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0