Ännu ett boktips

När jag skrev om boktips för sommaren så fick jag en kommentar från en kär kollega från Ljungby med ett boktips.

Det var en bok som jag hört mycket om och som jag har tänkt läsa länge men som har glömts bort. Så här står det på adlibris.com:

"Tätt intill dagarna är en bok, skriven utifrån en stor sorg, fylld med upprörande människoöden och starka känslor." Aftonbladet

När Mustafa Can sagt de avslutande orden, Mor jag älskar dig, i sitt Sommarprogram 2003, brakade Sveriges Radios växel samman. Aldrig i programmets historia har så många lyssnare ringt och tackat för ett fantastiskt program.

Knappt två år senare är Güllü Can död.

Hon föddes i Kurdistan någon gång i slutet på 1930-talet, födde sju barn som dog och åtta som överlevde. Utvandrade till Sverige på 1970-talet, död på Skövde lasarett i januari 2005.


Vem var hon?



Om detta handlar boken "Tätt intill dagarna om":

Jag läser vidare bland recensionerna:

"Tätt intill dagarna är nämligen en kärleksförklaring till livet, till kärleken och till språket .... Det är en berättelse som ligger tätt, tätt intill mitt, ditt och allas våra liv."Helsingborgs Dagblad

Vad säger ni? Jag har iallafall klickat hem den!


Kommentarer
Postat av: Ann

Hej M,



Boken är underbar!!!Rekommenderas varmt!

Tack för lånet av En halv gul sol, mycket intressant och härlig bok.

Läser just nu -Sonat till Miriam - sådär...

När kommer ni till Käringön?



Kram Ann

2009-07-09 @ 16:14:05
Postat av: hallinblogar

Ann:

Vad kul! Ser fram emot att läsa. Sonat till Miriam ligger också och väntar. Har hört att den är sådär. Förväntningarna höjs ju gärna när den första boken var så otroligt bra!

Vi åker på söndag och blir borta en vecka, därefter har vi inte ett dugg inplanerat! Vi hörs!

KRAM

2009-07-10 @ 13:16:15
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0