Bokrecensioner

Det blev mycket tid till att läsa på Koster.



Att jag inte läst Svinalängorna tidigare begriper jag inte! Kunde inte sluta läsa och fick exakt samma känsla som när jag läste Mig äger ingen. När jag googlade fick jag se att boken ska bli film och Noomi Rapace spelar huvudrollen. Läs den innan den blir film! Mitt betyg blir: H H H H+



Efter 100 sidor gav jag upp. Det händer v ä l d i g t sällan. Men en monolog klarade jag bara inte av. Blev för trist helt enkelt.



Den här stod inte med på min sommarlista men den har stått ett tag i min bokhylla. Visste att den var sorglig, hemsk, och vacker men inte på ett sådant självutlämnande sätt. När jag hade 100 sidor kvar vaknade jag en morgon, kokade en kopp kaffe och läste dessa sidor helt för mig själv. När Ö vaknade hade jag en hög med snyftpapper intill mig. Oj, vilken bok. Så sorglig men ändå så fin! LÄs den om du orkar!


Kommentarer
Postat av: Cissan

Har reserverat svinlängorna, ska bli spännande.

Har även bokat hypnotisören, som det gissas hej vilt om vem pseudonymen kepler är. Kanske är den för läskig...

Kram C

2009-07-21 @ 11:25:37
Postat av: hallinblogar

Cissan:

Hopas du gllar Svinalängorn! Ja, den där har man ju hört talas m. Googlade lite och det verkar som om det är Mankell som skrivit..men inget vet ju! Kul!

2009-07-21 @ 12:30:09
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0