Första veckan avklarad

Jamen det gick ju riktigt bra att jobba igen. Vi har det lugnt nu! Befarar att det är lugnet för stormen så jag passar på att njuta av det lugna tempot på dagarna.

Målningen går framåt det tar allt lite tid. Tre lager har jag målat men det lär nog bli minst två till. Mörkt trä som ska bli vitt kräver mycket färg. Nu börjar man ana hur de kommer att bli och jag är så förväntansfull hur det ska bli när det är klart.

Igår tog jag dock en paus från målningen för att träffa bästa, härliga tjejer som alla hade semester. Det var deppigt i det trista vädret så vi muntrade upp stämningen rejält på La Sombritas uteservering och startade med Sangria. Man kan ju låtsas att man är i Spanien! Vi fortsatte med massor av tapas och flera kannor vin. Underbart trevlig kväll. Tur att det är fredag idag!

Snart kommer Ö hem och vi laddar förstås för U2 imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0