Anmäld!

Nu är jag anmäld till två stora (tant?) tjejlopp i Göteborg. 6/5 springer (?) jag Vårruset tillsammans med kollegor. Den 24/5 är det dags för Blodomloppet . Båda loppen går i Slottskogen med efterföljande picknick. Jag inser nu att mina stavpromenader som visserligen är rätt så långa nu måste öka i intensitet. Det är dags att lämna stavarna hemma och öka på steget till jogg! Jag har blandade känslor inför att springa. Jag har alltid älskat att vara ute och springa men sommaren då jag blev sjuk sprang jag otroligt mycket  inför ett lopp och kopplade därför detta till en tid i livet jag mådde så dåligt.

Nu är det dags att komma över det, jag minns den sköna känslan att komma in i "andra andningen" och bara låta benen jobba och tankarna vandra fritt. Kanske blir det fint nu när vi får Slottskogen inpå nuten. Jo, jag känner det, våren, värmen och ut och springa. Det blir fint!

Det blir lagom utmaning med dessa trevliga lopp,. Det bästa av allt kommer vara picknicken i gräset efteråt!



Bilden lånad från vårrusets officiella hemsida!

Kommentarer
Postat av: Lena

Blodomloppet är den 27:e.. Det kommer gå kanon! Kram

2009-03-22 @ 16:25:32
Postat av: hallinbloggar

Lena:

Just det ; )

Jada, det är dags att sätta lite fart nu!

2009-03-22 @ 19:42:09
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0