Bättre förr...

Det mesta med att passera 40 (och lite till ...) är bra tycker jag. Man känner sig lugnare., mer säker i sig själv och har helt enkelt varken tid eller lust att hänga upp sig på småsaker. Barnen börjar bli stora och klarar det mesta själva. Helt plötsligt har man tid till att gå på bio, teater, träna och allt annat som man aldrig hann med när barnen var små.

Jag kan egentligen bara se en enda nackdel. Jädrar vad svårt det är att hålla vikten, lite slarv sätter sig direkt. Eftersom jag i stort sett mer eller mindre alltid har tränat på ett eller annat sätt så har jag har aldrig behövt tänka på vad jag äter. Nu räcker det att slarva någon eller några dagar så känner man direkt att det "lägger sig" som små hyllor runt höfterna. Det kommer smygande och det är otroligt svårt att bli av med.

Kanske man nu måste acceptera att kroppen ändrar sig. Jag menar ingen kan ju hålla en supersträng diet varje dag. Inte jag iallafall, jag vill kunna mig något gott ibland. Det enda sättet verkar vara träning, ännu mera träning.

Jag har ju börjat med stavarna och det känns som otroligt bra träning. Jag hoppas det har bättre effekt än de vanliga promenaderna. Jag ska rapportera hur det går om några veckor när det blivit lite mer kontinuitet. Imorgon lägger jag på ett varv på rundan!


Ibland kanske man bara ska accepera sin ålder...





Kommentarer
Postat av: jussan

Hon ser verkligen grotesk ut! Uuhh

2009-03-10 @ 10:32:52
URL: http://grisenmiis.blogg.se/
Postat av: hallinbloggar

Jussan:

Ja, där vill man ju inte hamna. ska nog skita i alla mina planerade operationer : ) (ha ha)

2009-03-10 @ 22:07:22
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0