Recension - En halv gul sol

Nu har jag läst klart den här fantastiska boken som jag rekommenderar alla att läsa. Det här var en bok som var tilltänkt i bokklubben men blev aldrig vald. Boken handlar om tvillingsystrarna Olanna och Kainene som lever ett välbeställt liv i Nigeria när kriget bryter ut. Massor av gripande händelser gör den här boken bra men det allra bästa är att man får med sig så mycket viktig historia som man nte har vetat så mycket om. Man hade ju hört uttrycket "Biafrabarnen" men aldrig riktigt vetat historien bakom. Som ni sett i mina tidgare recensioner är jag oerhört svag för böcker där man får med sig verkliga händelser (t ex Lasermannen). Jag ger den hr boken betyg: ΗHHHH



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0