Startskottet har gått!

Igår hade lilla tonårrsonen ledigt från skolan för att arbeta ihop pengar til ett välgörenhetsprojekt. Så passande! När stora tonårrsonen kom från skolan satte de fart med att packa ihop sakerna i sina rum. Det blev två säckar till soptippen, tre lådor till vinden och fyra lådor som ska packas upp igen. Då är det bara en liten, liten del av hela vårt hem som är packat.

Jag var hemma en stund igår på eftermiddagen mellan olika jobb. Då satte jag fart i klädkammaren. Det har (hittills) resulterat i tre säckar till Reningsborg, cirka 20 plagg till Tradera, tre lådor till vinden, två lådor med kläder som hamnar i "mellanläge" (mer om mina rutiner med kläder i ett senare inlägg.... : ). Då har jag alla kläder, laken, handukkar, väskor, skor och allt annat i klädkammaren som "används" kvar...

Inser att det är otroligt mycket att packa. Idag har jag en mellandag, har haft en jobbig vecka där jag varit tvungen att ignorera en förklyning. Imorgon är det full fart igen.

Hjälp, det är ju bara två och en halv vecka kvar!!!


Kommentarer
Postat av: Jussan

Packa KAN vara något av det absolut tråkigaste som finns! Speciellt nu när det är fint väder och man vill passa på att vara ute så mycket som möjligt, inte packa lådor på sin lediga tid :S

2009-03-23 @ 12:39:19
URL: http://grisenmiis.blogg.se/
Postat av: annapanna



Vet precis hur det kanns.Men tank ni kommer till ert fina nyrenoverande hem.

Imorgon kommer en snickare hem for att gora en bedomning om vart sovrum som ar en rora.

sedan ar det badrummet pa ovanvaningen och tomten.

maste erkanna att jag kanner mej en aning stressad. Men jag har en sambo som ar lugn som en flbunke, lite for lugn, han tyckte ju det var saaa roligt att renovera ha ha.



Jag kanner att ag inte har det talamodet.

Hor av dej nar tid finnes, annars ses vi val till sommmaren :-)

Kram

AspreoAnn

2009-03-23 @ 16:50:57
Postat av: hallinbloggar

Jussan;

Ja, det KAN det verkligen : ) Men jag längtar så mycket så det får bara vara OK!



annapanna:

Jamen det är ju det jag längtar efter. De känns superskönt att allt är tiptop och att ingen renovering behövs ; )!

Ann, egentligen har ni ju gjort så mycket men det måste kännas fint att få lite hjälp nu!

Klart vi ses. SNART!!!!

2009-03-23 @ 21:35:03
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0