Bruschetta på mitt vis!

Igår hade vi goda vänner på besök. Fyra människor som alla gillar att diskutera, argumentera och resonera. Det blir MYCKET prat och diskussioner! Manligt - kvinnligt? Den stora frågan som tycks sakna lösningar!

Vi åt lite småplock men jag vill delge er receptet på den här supergoda bruschettan. Tomatröran är varm istället för kall som den brukar vara!



Här kommerr receptet (som egentligen inte alls är mitt utan från en god vän och kollega från Ljungby!)

4 pers
Ljust lantbröd - grekiskt eller liknande
Olivolja
Vitlök, cikra 5 klyftor i ö

1 rödlök
4 tomater
Balsamvinäger

Fetaost
Svarta oliver
Fäsk basilika

Sätt ugnen på 225 grader. Skiva brödet. Blanda vitlökskross och olivolja i en form. Doppa ena sidan på brödet i oljan. Om inte vitlöken följer med så lägg på den i efterhand. Lägg bröden på ett galler med bakplåtspapper.

Hacka rödlöken fint. Fräs i lite olivolja så att de blir mjuka. Tillsätt tomaterna skurna i mindre bitar. Sänk värmen och låt småputtra i ca 10 min. Tillsätt cirka 3 msk balsamvinäger och låt puttra ytterligare några minuter.



Under tiden så rostar du bröden i ugnen i 5-10 min eller tills de fått lite färg. Skär fetaost i tunna skivor och hackar basilikan.



När bröden kommer från ugnen lägger du en klick tomatröra på varje och toppar med fetaost, svarta oliver och basilkan.

Det smakar himmelskt och är en återkommande fredagsmysrätt hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0