I natt jag drömde

I natt drömde jag en konstig dröm. Jag var i en butik (var annars...!). Ett butiksbiträde hjälpte mig med en massa olika kläder att prova. Efter ett tag ville jag själv gå ut i butiken och hämta mer kläder att prova. Jag bad butiksbiträdet att vakta min väska. Jag tog god tid på mig och gick runt och letade. 

Efter ett tag såg jag butiksbiträdet (hon var lite äldre....) åka runt i butiken på rullskridskor! Ni vet sådana där gympaskor med hjul under. Tänkte för mig själv att det var ju smart och effektivt! Sen kom jag på min väska som låg inne i provrummet som hon skulle vakta. Jag sprang tillbaka men självklart var väskan plundrad. Plånboken låg utdragen ur väskan och var tömd på både pengar och kreditkort. Mina nycklar var borta, kvar var bara silverhjärtat som hänger på nyckelringen.

Paff! Så vaknade jag!

Jag drömmer nästan varje natt och ofta kommer jag ihåg mina drömmar. Dessutom kan jag återvända till samma ställe flera gånger i olika drömmar. Hur är det med dig? Drömmer du? Och finns det någon drömtydare där ute som kan berätta vad min dröm betyder?



 


Kommentarer
Postat av: Ö

Jeg tror moralen her er veldig tydlig! :) Pengene får helt enkelt "rullskridskor" på seg og ruller ut av "plånboken" Butiksbiträdet symboliserer shoppingberoendet :) Silverhjärtat symboliserer tur i kärlek! Noen som har en bedre tolkning av denne drömmen?

2009-10-28 @ 10:38:25
Postat av: hallinbloggar

Ö:



Ha ha, jaså du. Det är vad du tror.... ; )

2009-10-28 @ 12:58:47
URL: http://hallinbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0